(13.04-27.04.2018) Józef Żuk-Piwkowski, MetaMeMory


Józef Żuk-Piwkowski, MetaMeMory
Wernisaż: 13.04.2018 roku, godz. 13.00
Wystawa czynna do 27.04.2018


Wystawa MetaMeMory czyli od słowa, fotografii, filmu i telewizji do streamingu na żywo w sieci to  bieżąca edycja permanentnych projektów i synergia trzech mediów słów, obrazów i dźwięków. Źródłami prezentowanych artefaktów są moje główne projekty czyli: – Księga Słów Wszystkich – słowa, – Autoportret, Foto pamiętnik, PhotoMemory, MetaMemory – obrazy, zdjęcia, pliki, strimy..., – Pierwszy Film, Maszyna Pamięci/MemoMa... oraz inne takie jak m.in: – KopiujProszę / KopyPlease, – Konstrukcje systemowe trójkątne, – Kilińskiego 2006 / 2018, które po raz pierwszy zaistnieją we wspólnej przestrzeni ekspozycyjnej wchodząc we wzajemne relacje fizycznie i medialnie.
Prezentowane artefakty można podzielić na dwie kategorie: fizyczne rzeczy, obiekty, zdjęcia, wydruki itp. – umieszczone w przestrzeni wystawy oraz artefakty medialne, które w miarę możliwości technicznych będą transmisją z sieci internetowej. Zamierzonym i trudnym do przewidzenia efektem będą nie zaplanowane awarie sieci, usterki czy wręcz pojawiające się wtręty reklamowe tak charakterystyczne dla „wolnych” nowych mediów.

Józef Żuk Piwkowski - absolwent Politechniki Łódzkiej i PWSFTviT. Zajmuje się filmem, fotografią, grafiką komputerową i netart. Animator kultury, wydawca, kurator...
Założyciel Galerii „2b”, Galerii „2b+R”, Stowarzyszenia STEP i wydawnictwa „tytuł roboczy”.

Organizator projektów i wystaw: „2b – Portrety Struktur, Portrety Strukturalne”; „wARTo”; „BroNorblin – od Warhola do Warpechowskiego”; „4p – Pamięć przestrzeni, Przestrzeń pamięci”; „Czarny2”; „Wally Gilbert – Projekt Norblin”; „Powstanie Sztuki” – MSCW „Elektrownia” w Radomiu; „Ikony zwycięstwa”  3 edycje Polsce (Warszawa, Łódź, Radom), w Sofii oraz w 2009 „SiegesIkonen – transFORM” w Berlinie.

Realizator filmów eksperymentalnych, o sztuce, dokumentów, m. in.: „Pierwszy film” – o narodzinach kina; „Deja vu” – o wystawie 4 x Paryz w Zachęcie; „1. Film 2000” – eksperymentalny film fabularny, zrealizowany i wyświetlony w ciągu jednej doby, 31 grudnia 1999/1 stycznia 2000; „1. Film – Kraków 2000”; „50 Lat Szkoły Filmowej w Łodzi”; „First Film – Manchester 2005”; „Słopiewnie” – multimedialny projekt na motywach Szymanowskiego i Themersonów; „100 x Malewicz”; „Malewicz^100”

Projekty autorskie: „Wystawa obrazów i konstrukcji trójkątnych” – Galerie Hedvige Erde, Paryż; „Zapis” – „PhotoMemory” – fotografie i netart; „Tautologie” – fotografie; „Godzinki” i „Księga słów wszystkich” – projekty multimedialne, Targi Książki we Frankfurcie; „Portret zbiorowy Polaków” – akcja artystyczna z pogranicza socjologii i mediów; „MemoryMachine” – interaktywna instalacja video; „KopiujProszę” – eksperymentalny projekt nowego „prawa autorskiego”, opartego na naturalnym fenomenie pamięci, stojącego w opozycji do „copy rights”.

Główne zainteresowania to styk sztuki i nauki, media, komunikacja i pamięć oraz eksperymenty w dziedzinie nowych mediów (streaming, VR360...) Wieloletni wykładowca, obecnie doktorant w PWSFTviT w Łodzi.